JOIN BANGSA MALAYSIA:

May 15, 2011

Program Kecemerlangan Olahraga Sekolah Kebangsaan St Joseph


ANAK-ANAK KITA YANG MAMPU PERGI JAUH JIKA DIDIDIK DENGAN BAIK

Setelah lebih seminggu program ini dijalankan, sambutan daripada murid Sekolah Kebangsaan St Joseph amat mengalakkan. Namun, sebagai seorang guru, saya harus mempelbagaikan agar murid tidak bosan. Seperti yang sedia maklum anak-anak kecil cepat berasa bosan apabila kita lakukan aktiviti yang sama saban hari.

Hasrat menjadi jurulatih olahraga tercapai, ianya bermula di padang SK St Joseph. Terima kasih diucapkan kepada pihak pentadbiran terutamanya guru besar SK St Joseph Pn Ng Seng Lay yang memberikan peluang kepada saya untuk membimbing murid-murid sekolahnya.

Saya harap program ini akan berterusan walaupun saya kemungkinan besar tidak dapat ditempatkan di sekolah tersebut semasa tamat pengajian pada akhir tahun ini. Saya sedar bahawa usaha saya barangkali akan terhenti jika ditempatkan jauh daripada sekolah ini, namun apakah daya saya? Saya akan cuba berkhidmat dan memberikan apa yang termampu kepada murid-murid, kerana ini akan membantu mereka pada masa hadapan.

Akhir sekali, saya amat berharap pihak yang prihatin dapat membantu program ini dalam apa jua bentuk. Ini bukan untuk kepentingan mana-mana pihak, tetapi ia adalah untuk kecemerlangan sukan negara dan juga masa depan anak-anak kita.

2 comments:

Ms. Perfection said...

Been following your blog so long ago, but the 1st time i'm posting a comment here. Enjoying reading your Blog, and Keep it up. All the best for your future Undertakings. Salam perpaduan~

Anonymous said...

Thanks for your marvelous posting! I really enjoyed reading it, you're a great author.I will be sure to bookmark your blog and will eventually come back at some point. I want to encourage you continue your great job, have a nice evening!