JOIN BANGSA MALAYSIA:

Oct 30, 2009

1Malaysia 'killed' our sisters

DINA DEVE

DIVYASHREE

DEVATHARSHINI

Not even one year right after 1Malaysia launched by our PM, three of our sisters drowned into river when joining 1Malaysia unity camp in Kampar. Look at their face, how cute they are. Do they deserve to die at this young age? Aren’t they our sisters? Seriously 1Malaysia only bring bad luck to us! 1Malaysia camps are now a disaster after all.

The co-curriculum activity was organised by the Kinta Selatan District Education Department. So who to blame in this issue? But if compensations paid to the family, can money replace their life? Can money replace their parent’s love? Dina Deve, Devatharshini and Divyashree were among close to 300 pupils from 60 primary schools who attended the 1Malaysia unity camp.

1 more tragic accident negligence, how many more need to suffer the same fate to satisfy some egomaniac's 1Malaysia? I am really ashamed and angry at how they are running this country. If you really want to show your 1Malaysia, remove the entire race based policies and systems in this nation. Don’t always rely on such cheap camps to brainwash the small kids!

HOW YOU GOING TO STOP THEIR CRY?

1MALAYSIA KILLED THEIR PARENTS DREAM

WE ARE CRYING FOR MORE THAN 52 YEARS

18 comments:

DEVA said...

yes...

kill all the Malaysian ethnic Indian, so that you can live happily here!

RM10 000 can buy a kid ar? Is Perak state government fooling around? thinking that we are stupid or wat? idiots...

Peng Lock said...

you are right man, they only can brain wash the small kids.

they can even show 1Malaysia in school itself, doesn't need to bring students far to the camp

Liyana said...

entry ni mcm provok je..jgn terlampau -ve or sterotaip..semuany berbalik kepada takdir..kita merancang tuhan yang tentukan..kalo yang mati itu melayu..adakah awk akn ckp bnda ni..jgn cuba timbulkan isu..xbgs..sy pn bkn lyn sgt 1 malaysia ni..sy tulis ni cuma sbb sy syg malaysia..thank U..pape pn berbalik kepada agama n tuhan ok..

Liyana said...

hidup mati seseorang bukan kita yang tentukan bukan 1 malaysia bukan najib bukan nik aziz bukan sape2 but God..

joshua said...

ini akibat kerajaan negeri perak BN sibuk berpolitik, nak rampas kuasa, sekarang berkuasa tetapi tidak bertanggungjawab langusung!

vasantarao appalasamy said...

WAHAI SAUDARI.. SIAPA YANG PROVOKE?
KAMU KE SAYA?

SAYA AKAN BERSUARA SELAGI ITU ADALAH RAKYAT MALAYSIA TIDAK MENGIRA LATAR BELAKANG AGAMA DAN ETNIK..
SAYA BUKANNYA RACIST MACAM KAMU....

sememangnya semuanya perlu berbalik kepada tuhan.. tapi dalam isu ini, ini adalah kejadian yang disebabkan oleh kecuaian manusia itu sendiri... takan itu pun nak kamu salahkan tuhan...

bagaimana jika ia berlaku ke atas adik kamu...
mas itulah kamu nak saman kerajaan lar, nak minta duit pampasan lar... kalau berlaku atas kamu, dia bukan takdir, kamu berlaku ATAS ORANG LAIN, ia takdirlah????

ok.. kalau betul tuhan yang tentukan....

jadi tidak perlulah betulkan struktur Jambatan tersebut?

tidak perlulah melakukan dakwaan terhadap pihak yang tebabit?

JAMBATAN RUNTUH, JALAN RAYA RUNTUH, STADIUM RUNTUH, ATAP PARLIMENT BOCOR, KONDOMINIUM RUNTUH..... BANJIR KILAT...

SEMUA TAKDIR TUHAN KE BUATAN MANUSIA ITU SENDIRI...??? ORANG YANG RAKUS, PENUH DENGAN RASUAH ADALAH PUNCA UTAMA TRAGEDI INI....
DAN ORANG SEPERTI KAMU YANG MENGAMBIL MUDAH PERKARA SEPERTI INI ADALAH PUNCA KEDUA...

vasantarao appalasamy said...

and other important thing is the word 'our sisters' i meant in the article is refer them as our sisters regardless of ethnicity and religion.. we are Malaysia... nothing separate us!!

Suresh said...

hello liyana.. ya im agree with you... but if melayu killed means is there the gov will silent like now ???

y silent now... y PM never open mouth.. what's the mean for silent ????? cant talk or bisu ???

y coz yg mati tu indians...thats y silent... apa guna 1malaysia for indians.. or if melayu mati means u ll silent ah.. ya mati and lahir in tuhan hand..but now the reason for 3 gals is who ? who's mistake ?
can you answer for this ???

alex sebastian said...

yeah...not 2 blame 1 Malaysia but the concept is now definite going in wrong conception.. Ask Bro.Suresh asked y de PM is still silent.. Would it be de same if a malay girl or boy drowned Ha?.. Deifinitely, the damn engineers shud answer for building a weak bridge like dat... Hell... I wwudnt dare 2 use de bridge he build... Which class engineer?? Class F or E... good for nothing engineers coming out of damn universities like mushrooms... what am i saying isnt racist!!! but indeed its a well known true fact... fools still do believe in stupid news thing aired in tv's...
loss of 3 child and many more... can u guyz count liyana?? after 50 years there are uncountable numbers of indiam died from political agenda... y dun u ask how many malay got so far??

Liyana said...

ya saya tahu..tp mgkn tajuk entry tu tak sesuai..sy pun kcian kan family yang mereka..lagi2 budak2 yang tidak berdosa mcm mereka..sy tak sokong mane2 parti politik n saya bukan racist ok..zalim la sy kalo sy ketawa tgk family divy dan deva ngis..sy pn ada adik..

priya said...

you are right the malaysian have 2 wake up.fight for our rights.for the non indians which leave the comment plz dun hv 2 gv comment too much bcz oly the indians knw the pain.tlg sedar

Liyana said...

feed back kepada suresh..

thanx sbb phm pa yg nak sy smpikan..dan sy tidak tahu sejauh mane btl ke pnpdpt yg indian di tindas..sy tidak berada di tmpt kamu..so sy xnk commnet byk2..tp sy rse bnda ni xperlu berlaku la kan..mcm sy..sy bakal guru, sama ada ank murid sy melayu ke india ke cina ke dusun ke bajau ke bugis ke islam ke kristian ke as long as diaorg ank murid sy dan hormat sy..sy pn care pasal mereka..

dn soal kes ni sy pun simpati gan pa terjadi..sy pn manusia ba..

dan sy rse kaum india not la so bad..rmi pe antara kamu dlm golongan pro cnthny peguam, doctor, teacher..tmpt sy byk juga ba doctor india..dan sy pn pergi je klinik tu =)

Liyana said...

dan sy rse ruangan ni untuk bg pendapat..kalo salah betulkan..jgn emo lg..dan sy xpernah anti-india ok..rmi je kwn sy india..as long as sy hormat mereka, mereka hormat sy ok je..koorg ni bg comment mcm sy anti india plak..dan bg sy 1 malaysia tu tak salah tapi orang yang salah gunakan 1 malaysia..pndpt sy la..

Syam Bin Ahmad said...

As Abraham said so long ago, “Shall not the judge of all the earth deal justly?” bible(Genesis 18:25)
C’mon guys..is He no dealing justly then? This is called fate…God’s willing.
David had a remarkable peace about the death of his first child by Bathsheba, a peace which caused those who witnessed it to marvel, and to question David about it. To know the whole story on how he could face the fate…read this…

http://bible.org/seriespage/death-david%E2%80%99s-son-2-samuel-1214-31.

STOP BLAMING THIS AND THAT, HERE OR THERE…OR BRAINWASHING PEOPLE AROUND… OR SAYING SOME PEOPLE BEING RACIST .

vasantarao appalasamy said...

Miss Liyana..

faktanya adalah.. kebanyakan etnik India di negara ini berusaha diri sendiri tanpa bantuan kerajaan untuk melanjutkan pelajaran menjadi doktor, peguam, dan lain -lain..

kamu pun pergi jumpa doktor india kan? kalu nak berubat... sebab kamu tahu doktor dia itu hebat.. sama lar peguam india.. cikgu india.. dan lain-lain profesion.. jangan kata saya racist pulak.. (ia tidak bermaksud etnik lain tidak hebat).. ini pendapat saya lah kan.. sebenarnya kita orang Malaysia sama-sama hebat jika berusaha dengan gigih....


saya rasa tidak perlulah masing-masing bezakan, India, Cina, Melayu.... kita adalah orang Malaysia... cuba jangan nyatakan etnicity masing-masing... susahkan..????


sebab dalam kalangan kita ramai yang belum berubah........

Liyana said...

saya rasa tidak perlulah masing-masing bezakan, India, Cina, Melayu.... kita adalah orang Malaysia... cuba jangan nyatakan etnicity masing-masing... susahkan..????


sebab dalam kalangan kita ramai yang belum berubah........

ya stju mcm sy kate..kita senang ke susah ke semua mula dari kita..kalo kita da peluang tapi tak berusaha tak berjaya juga kan..

=) salam perpaduan..peace

alex sebastian said...

to syam aahmad...

GUY...DUDE...PLZ...UR RELATING SOMETHING THAT ISNT RELEVANCE TO THE POSTS HERE!! david receives pain cuz he did sin...ok... what the heck did dis child do?? Or the family?? it's like u r saying the family did a sin that they receives it?? Then when will other ppl receives it?? so many ppl are doing sin day by day... n u r telling this story here... its so obnoxious... DAMN....!!

Suresh said...

Liyana... relex la dear !